Beeldhouwers in Leiden

Beeldhouwers in Leiden

donderdag, mei 11

Pats!



Het moet sneller. Ik haal de Makita uit het vet en ga aan de slag. Het moet een hond worden van ruim een meter hoog. Ik inventariseer het houtvoorraad en kies voor wat restjes uit de Uitschot-tijd voor de achterpoten en zaag een van de blonde stammen in de lengte door voor de voorpoten. Voortdurend stuit ik op knoesten. De zaag presteert prima, maar lijkt wel botter geworden. We moeten dus nog naar Vlijm voor het een en ander. Net als de beitels.

A is wat later (baantjes met dikke wijven); zij kort af, zaagt en plakt verder aan het lopende project. Met enige tegenzin zet ik me weer aan de hond. Ik ben kapot inmiddels. Heb vanaf zevenen staan beulen en sjouwen in mijn eentje, ik word onvoorzichtig, dat is gevaarlijk. Natuurlijk toch weer teveel bier.

De troep van bergen zaagsel (lekker banjeren), verdwaald gereedschap (waar is mijn grote knetter?) en afgezaagde blokken eiken, maakt het atelier ook niet overzichtelijker. Enkele palen gaan als dominostenen om en de laatste tikt een ruit uit. .

Geen opmerkingen: